Lehdistötiedote 22.6.2022

22.6.2022 klo 22:59 Uutiset

Kristillisdemokraattien Hämeen piiri nimesi 22.6.2022 kaksi ensimmäistä ehdokasta kevään 2023 eduskuntavaaleihin, Päivi Räsäsen ja Juha-Pekka Forsmanin.

Vuodesta 1995 lähtien kansanedustajana toiminut, riihimäkeläinen lääkäri Päivi Räsänen on edelleen motivoitunut jatkamaan työtä eduskunnassa isänmaan ja lähimmäisten parhaaksi. ”Olen kiitollinen luottamuksesta jo useiden vaalikausien ajan. Lääkärin koulutuksen saaneena ja entisenä sisäministerinä haluan antaa osaamiseni käyttöön. Terveydenhuoltomme on kriisiytymässä henkilöstövajeen vuoksi ja isänmaan ulkoinen ja sisäinen turvallisuus tarvitsevat puolustajia. Kristillisdemokraatteja tarvitaan tulevalla vaalikaudella niin eduskunnassa kuin maan hallituksessa”, toteaa Räsänen.

Toinen nyt nimetty ehdokas on lahtelainen Juha-Pekka Forsman, jota nykyhallituksen ja eduskunnan tekemät päätökset eivät kaikilta osin miellytä. Yhtenä tuoreena esimerkkinä Forsman mainitsee 22.6. tehdyn päätöksen koskien Vanhemmuuslakia. ”Näen, että kristillisten perusarvojen merkitys korostuu näinä vaikeina aikoina”, toteaa seurakunnan toimistonhoitajana työskentelevä Forsman.

Kristillisdemokraateilla on perinteisesti ollut hyvä kannatus Hämeessä. Lähdemme siitä, että KD säilyttää kansanedustajan paikan. Haluamme rakentaa Suomea lapsiystävälliseksi ja ikäihmisiä kunnioittavaksi. Työnteon ja yrittämisen tulee kannattaa aina. Huolehdimme ympäristöstä ja alueiden elinvoimaisuudesta. Rakennamme Suomea, johon voi luottaa.

Piirihallitus nimeää elokuussa lisää ehdokkaita.

Lisätietoja:

Hannele Saari